3 Aralık 2011 Cumartesi

Merak






Merak..
İyi midir kötü müdür bilmiyorum ama şahsen ben hep meraklı bir yaratık olmuşumdur.

Merak'ın tanımına bakalım bi:
"Merak insanlarda ve hayvanlarda gözlenen araştırma ve öğrenmeye yönelik bir davranış biçimidir. Ayrıca merak bu davranışa yol açan duygunun adıdır. Merak insanlık tarihinde bilim ve teknolojinin gelişmesine yol açan en önemli niteliktir."

Demek ki merak öğrenmek ve araştırmak manasına geliyor.

Peki neden merak ederiz? Bu duygu ya da öğrenme ve araştırma davranışı nereden geliyor? Hormonlardan mı?

Dedim ya ben meraklı bir yaratığım diye, merakın nereden geldiğini, nasıl oluştuğunu bile merak ediyorum..

Hayko Cepkin diye biri var (evet yaratık diyince aklıma geldi nedense) adamın tek gözünün neden normal olmadığını hep merak etmişimdir.

Sivilceler niye genelde kıçımda çıkar merak etmişimdir.

Niye okuma ihtiyacı hissettiğimi, niçin milyonlarca sperm arasından benim çıktığımı, neden su içmek için mutfağa kadar gitmeye üşendiğimi, nasıl bir insan yapısına sahip olduğumu hep merak etmişimdir. Ve en çok merak ettiğim şey ise, İNSANLAR.

Evet, bildiğin insanlar. Yani sen, ben, o, siz, biz, onlar falan filan.

İnsanların neden iktidar, para-pul, ün-şan-şöhret gibi şeylere sahip olmak istediğini merak ederim.

Mesela Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı ve iktidarı olan R.T. Erdoğan'ı ele alalım ve R.T. Erdoğan'ın iktidar amacı ne olabilir bunun üzerinde durmaya çalışalım biraz.

Şan-şöhret olabilir, zira şu an kendisi doğu ve batı devletlerinde (özellikle doğu) ünlü biri, Türkiyeyi hesaba katmıyorum bile. Peki R.T. Erdoğan bu ün'ü ne için istemiş olabilir ? Sonuçta ün bir başına bir etken sayılamaz heralde?

Diyelim ki para için istedi, sonuçta milyonlarca lira para R.T. Erdoğan'ın emrine amade. Maaşını hesaba katmıyorum bile. Şimdi de gelelim bu kadar parayı ne yapmak istediğine...

Kendine harcar, devlete yatırım yapar, yol yapar, su yapar hadi onlarıda yaptı diyelim.

Sonra?

Bütün iktidar hırsının, o kadar şan ve şöhretinin, üstüne bir o kadarda paranın hepsi bunun için miydi yani?


İşte benim merak ettiğim nokta bu, insanların davranışının bir sonu var mı yok mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder